Allmänna villkor – Hampablomman AB
Senast uppdaterad: 2025-07-24
Dessa villkor gäller när du som konsument handlar via vår webbplats [www.hampablomman.se]. Genom att genomföra ett köp godkänner du dessa allmänna villkor.
1. Företagsinformation
Green Elite AB
Organisationsnummer: 5595352419
Adress: SZP 259T BILLO
SE-106 46 Stockholm
Sverige
Webbplats: www.hampablomman.se
2. Åldersgräns & laglig användning
För att handla hos oss måste du ha fyllt 18 år.
Det är kundens ansvar att säkerställa att användningen av våra produkter är laglig i det land eller den region produkten levereras till. Våra produkter säljs som livsstils- och kosttillskott, inte som läkemedel.
3. Produkter & information
Vi säljer hampabaserade produkter som innehåller tillåtna nivåer av cannabinoider enligt svensk lag. Våra produkter är ej avsedda att diagnostisera, behandla eller förebygga sjukdomar.
Observera att all produktinformation, inklusive doseringsförslag, är vägledande och inte ersätter medicinsk rådgivning.
4. Beställning & bekräftelse
När du genomfört ett köp skickas en orderbekräftelse till din angivna e-postadress. Vi förbehåller oss rätten att neka en beställning vid misstanke om otillbörlig användning, felaktig information eller tekniska problem.
5. Priser & betalning
Samtliga priser anges i svenska kronor (SEK) inklusive moms. Aktuella priser anges alltid på webbplatsen.
Vi erbjuder säkra betalningsalternativ genom tredjepartsleverantörer som exempelvis:
- Swish
- Kortbetalning (Visa/Mastercard)
Betalningsvillkor styrs av respektive betalleverantörs egna avtal.
6. Leverans
Vi levererar inom Sverige
Normal leveranstid är 1–3 arbetsdagar
Vi samarbetar med PostNord som leverantör
Fraktkostnader anges i kassan innan köpet bekräftas
7. Ångerrätt & retur
Som konsument har du 14 dagars ångerrätt enligt distansavtalslagen. Ångerfristen räknas från dagen du tagit emot varan.
Ångerrätten gäller endast om:
- Produkten är obruten, oöppnad och i säljbart skick.
- Ångermeddelande lämnas skriftligen till oss inom 14 dagar.
Vid retur är det du som kund som står för returkostnaden.
Ångerrätten gäller inte:
- Produkter som öppnats, brutits eller använts
- Livsmedel, kosttillskott eller produkter med bruten plombering (av hygien- eller hälsoskäl)
8. Reklamation
Om en produkt är felaktig eller skadad vid leverans har du rätt att reklamera enligt konsumentköplagen.
Vi vill att du som kund ska känna dig trygg när du handlar hos oss. Därför omfattas alla våra produkter av 3 års reklamationsrätt, i enlighet med Konsumentköplagen.
Det betyder att om en vara skulle visa sig vara felaktig – till exempel på grund av ett fabrikationsfel eller ett fel som uppstår vid normalt bruk – så har du rätt att reklamera varan inom tre år från det att du mottog den.
Vad innebär reklamationsrätt?
Reklamationsrätten ger dig som konsument rätt att klaga på ursprungliga fel i varan som visar sig inom tre år. Felet ska anmälas inom skälig tid efter att du märkt det (normalt inom två månader).
Reklamationsrätt för produkter med utgångsdatum
Alla våra produkter omfattas av reklamationsrätt i upp till 3 år enligt Konsumentköplagen.
Men för varor med ett tydligt utgångsdatum eller begränsad hållbarhet gäller reklamationsrätten endast så länge det är rimligt att förvänta sig att produkten håller.
Vad innebär det för dig som kund?
Om du köper en vara som har ett bäst före- eller sista förbrukningsdatum (t.ex. livsmedel, hudvård, kosttillskott eller liknande), så gäller reklamationsrätten bara fram till det datum då varan normalt sett anses hålla.
Exempel:
Har en produkt ett utgångsdatum om 12 månader från köpet, så kan du reklamera den under den perioden – men inte efter att hållbarhetstiden har passerat, även om det är inom 3 år.
Om produkten är defekt vid leverans
Skulle produkten vara felaktig redan vid leverans (t.ex. trasig förpackning, passerat bäst före-datum eller avvikande innehåll) – kontakta oss direkt, så hjälper vi dig med en reklamation.
Kontakta oss snarast via e-post med ordernummer, bilder och beskrivning. Vi står för returfrakt vid godkänd reklamation.
9. Personuppgifter
Vi behandlar dina personuppgifter enligt GDPR och vår integritetspolicy. Du hittar hela vår policy här: Cookie & Integritetspolicy
10. Cookies & marknadsföring
Vi använder cookies, Google Analytics, Google Ads och Meta Pixel för att förbättra din upplevelse och visa relevanta annonser. Du kan läsa mer i vår Cookie & Integritetspolicy.
11. Tvist & tillämplig lag
Vi följer Allmänna reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer vid eventuell tvist. Svensk lag tillämpas på alla köp via vår webbplats.
Om du är bosatt i ett annat EU-land kan du även använda EU:s onlineplattform för tvistlösning: https://ec.europa.eu/consumers/odr